check Doprava zdarma od 89,00 €
check Vrátenie tovaru do 14 dní
check Zaplaťte o 30 dní
check Oblasť veľkoobchodu - B2B

Predpisy obchodu

PREDPISY TÝKAJÚCE SA ONLINE OBCHODU
GMOTO.SK


OBSAH: 


    1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
    2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
    3. PODMIENKY UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY
    4. SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA VÝROBOK
    5. NÁKLADY, SPÔSOB A ČAS DODANIA A PREVZATIE VÝROBKU
    6. POSTUP VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ
    7. MIMOSÚDNE METÓDY RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ A PREŠETROVANIA NÁROKOV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
    8. PRÁVO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY
    9. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
    10. PODMIENKY POUŽÍVANIA PRODUKTU - DIGITÁLNY OBSAH A DIGITÁLNE SLUŽBY
    11. RECENZIE PRODUKTOV
    12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    13. VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

Tieto Pravidlá internetového obchodu pripravili právnici spoločnosti Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.gmoto.sk sa stará o práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu priznáva zákon o právach spotrebiteľov. Ustanovenia zmlúv, ktoré sú pre spotrebiteľa menej výhodné ako ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich sa uplatňujú ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov. Ustanovenia týchto Pravidiel teda nemajú za cieľ vylúčiť alebo obmedziť práva spotrebiteľa, ktoré mu priznávajú kogentné ustanovenia zákona, a prípadné pochybnosti je potrebné vysvetliť v prospech spotrebiteľa. V prípade nesúladu ustanovení týchto Pravidiel s vyššie uvedenými ustanoveniami majú tieto ustanovenia prednosť a mali by sa uplatniť.


1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA


1.1. Internetový obchod dostupný na stránke www.gmoto.sk prevádzkuje Paweł Cebulak, ktorý podniká pod názvom GMOTO. PAWEŁ CEBULAK sa zapísal do Centrálnej evidencie a informácií o podnikateľskej činnosti Poľskej republiky, ktorú vedie minister hospodárstva, pričom má: adresu miesta podnikania a adresu na doručovanie: Tadeusza kościuszki 78, 37-100 Łańcut, Poľsko, daňové identifikačné číslo (NIP): 8151750134, číslo národohospodárskeho registra (REGON): 180440676, e-mailová adresa: [email protected], telefónne číslo: +48 17-247-22-20.
1.2. Tieto pravidlá sú určené spotrebiteľom aj podnikateľom, ktorí využívajú internetový obchod, pokiaľ nie je v niektorej časti uvedené inak. 
1.3. Správcom osobných údajov spracúvaných v internetovom obchode v súvislosti s uplatňovaním ustanovení týchto Pravidiel je Predávajúci. Osobné údaje sa spracúvajú na účely v období a na základe dôvodov a zásad uvedených v zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na webovej stránke internetového obchodu. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú predovšetkým pravidlá spracúvania osobných údajov Prevádzkovateľom v Internetovom obchode vrátane základov, účelov a obdobia spracúvania osobných údajov a práv osôb, ktorých sa údaje týkajú, ako aj informácie o používaní súborov cookie a analytických nástrojov v Internetovom obchode. Používanie internetového obchodu vrátane uskutočňovania nákupov je dobrovoľné. Rovnako aj poskytnutie osobných údajov Používateľom služby alebo Zákazníkom pri používaní Internetového obchodu je dobrovoľné, až na výnimky uvedené v zásadách ochrany osobných údajov (uzatvorenie zmluvy a zákonné povinnosti Predávajúceho). 
1.4. Definície:
1.1.1. ÚČET - elektronická služba, súbor prostriedkov v informačnom systéme poskytovateľa služieb označený individuálnym menom (loginom) a heslom poskytnutým používateľom služby, v ktorom sú zhromažďované údaje poskytnuté používateľom služby a informácie o objednávkach zadaných v internetovom obchode.
1.1.2. BLOG - elektronická služba, online blog dostupný na webovej stránke pre príjemcov služieb, ktorý im umožňuje prezerať si príspevky poskytovateľa služieb, najmä pokiaľ ide o jeho činnosť a ponúkané produkty.
1.1.3. PRACOVNÝ DEŇ - jeden deň od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov.
1.1.4. OBČIANSKY ZÁKONNÍK - Zákon o občianskom zákonníku z 23. apríla 1964 (Dz.U. 1964 č. 16, poz. 93- so zmenami a doplneniami).
1.1.5. ZÁKON O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV - Zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov (Dz.U. 2014 poz. 827 s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi)
1.1.6. KONTAKTNÝ FORMULÁR - elektronická služba, interaktívny formulár dostupný v internetovom obchode, ktorý umožňuje priamy kontakt s predávajúcim.
1.1.7. ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu; - ktorý uzatvoril alebo má v úmysle uzatvoriť s Predávajúcim Kúpnu zmluvu.
1.1.8. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba, ktorú Poskytovateľ služieb poskytuje Používateľovi služieb elektronicky prostredníctvom Internetového obchodu.
1.1.9. NEWSLETTER - Elektronická služba, elektronická distribučná služba poskytovaná Poskytovateľom služieb prostredníctvom e-mailu, ktorá umožňuje všetkým Používateľom služieb, ktorí ju využívajú, automaticky dostávať od Poskytovateľa služieb cyklický obsah ďalších vydaní informačného bulletinu obsahujúceho informácie o Výrobkoch, nových edíciách a akciách v Internetovom obchode.
1.1.10. ONLINE SHOP - online obchod poskytovateľa služieb dostupný na internetovej adrese: www.GMOTO.SK
1.1.11. OBJEDNÁVKA - prejav vôle zákazníka predložený prostredníctvom objednávkového formulára, ktorého cieľom je priame uzavretie kúpnej zmluvy o predaji výrobku s predávajúcim.
1.1.12. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR - elektronická služba, interaktívny formulár dostupný v internetovom obchode, ktorý umožňuje uskutočniť objednávku, najmä pridaním výrobkov do elektronického košíka a definovaním podmienok kúpnej zmluvy vrátane spôsobu doručenia a platby.
1.1.13. VÝROBOK - (1) hnuteľná vec (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami, t. j. obsahujúca digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo s nimi spojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila jej riadnemu fungovaniu), ktorá je predmetom kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim. 
1.1.14. REGISTRAČNÝ FORMULÁR - formulár dostupný v internetovom obchode, ktorý vám umožní vytvoriť si účet. 
1.1.15. PREDPISY - tieto predpisy internetového obchodu.
1.1.16. PREDAJCA; POSKYTOVATEĽ SLUŽIEB - Paweł Cebulak, ktorý podniká pod názvom GMOTO. PAWEŁ CEBULAK zapísaný v Centrálnej evidencii a informáciách o podnikateľskej činnosti Poľskej republiky vedenej ministrom hospodárstva, ktorý má: adresu miesta podnikania a adresu na doručovanie: Tadeusza kościuszki 78, 37-100 Łańcut, Poľsko, daňové identifikačné číslo (NIP): 8151750134, číslo národohospodárskeho registra (REGON): 180440676, e-mailová adresa: [email protected], telefónne číslo: +48 17-247-22-20.
1.1.17. PREDAJNÁ ZMLUVA- kúpna zmluva (v prípade hnuteľných vecí a hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami), (2) zmluva o dodaní Produktu (v prípade digitálneho obsahu alebo digitálnej služby), (3) zmluva o poskytnutí alebo používaní Produktu (v prípade služby inej ako digitálne a iné Produkty), ktorá sa uzatvára alebo bola uzatvorená medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom Internetového obchodu.
1.1.18. UŽÍVATEĽ SLUŽBY - (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu; - ktorá používa alebo má v úmysle používať Elektronickú službu. 


2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE


2.1. V internetovom obchode sú k dispozícii tieto elektronické služby: V e-shope sú k dispozícii: účet, blog, kontaktný formulár, objednávkový formulár a newsletter.
1.1.19. Účet - používanie účtu je možné po vykonaní celkovo dvoch následných krokov zo strany príjemcu služby - (1) vyplnenie registračného formulára, (2) kliknutie na pole "REGISTROVAŤ". V Registračnom formulári je potrebné, aby Príjemca služby uviedol nasledujúce údaje Príjemcu služby: meno, priezvisko, adresu (ulica, číslo domu, PSČ, mesto), kontaktné telefónne číslo, e-mailovú adresu a heslo. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je možné uviesť aj názov spoločnosti a číslo NIP. Účet je možné zriadiť aj kliknutím na pole "VYTVORIŤ ÚČET" pri zadávaní Objednávky v objednávkovom formulári - po zadaní Objednávky sa vytvorí účet Zákazníka.
1.1.19.1. Služba Elektronický účet sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Používateľ služby má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu zrušiť účet (odstúpiť od účtu) zaslaním príslušnej žiadosti poskytovateľovi služby, najmä prostredníctvom e-mailu na túto adresu: [email protected] alebo písomne na adresu Tadeusza kościuszki 78, 37-100 Łańcut, Poľsko.
1.1.20. Prehliadanie blogu je možné po prechode na záložku "Blog" viditeľnú na webovej stránke. Blog je dostupný bezplatne všetkým návštevníkom Webovej stránky bez potreby poskytnutia akýchkoľvek údajov alebo vykonania akýchkoľvek iných úkonov. V rámci blogu uverejňuje Majiteľ články týkajúce sa predmetu Webovej stránky.
1.1.20.1. Príjemca služby má možnosť kedykoľvek a bez udania dôvodu prestať používať blog zatvorením webového prehliadača.
1.1.21. Kontaktný formulár - používanie kontaktného formulára sa začína po tom, ako príjemca služby vykoná celkovo dva následné kroky - (1) prejde na záložku "Napíšte nám" a (2) po vyplnení kontaktného formulára klikne na webovej stránke internetového obchodu na pole "Uložiť". V kontaktnom formulári je potrebné, aby Príjemca služby uviedol tieto údaje: e-mailovú adresu a zadanie obsahu dopytu.
1.1.21.1. Služba kontaktného formulára sa poskytuje bezplatne, je jednorazového charakteru a končí odoslaním dopytu.
1.1.22. Objednávkový formulár - používanie objednávkového formulára sa začína, keď zákazník pridá prvý výrobok do elektronického košíka v internetovom obchode. Podanie Objednávky sa uskutoční po tom, čo Zákazník vykoná celkovo dva následné kroky - (1) po vyplnení Objednávkového formulára a (2) kliknutím na webovej stránke Internetového obchodu po vyplnení Objednávkového formulára "Objednať a zaplatiť" - do tej doby je možné upravovať zadané údaje (v za týmto účelom sledujte zobrazené správy a informácie dostupné na webovej stránke Internetového obchodu). V Objednávkovom formulári je potrebné uviesť nasledujúce údaje: (1) Zákazníkom prihláseným do Účtu: týkajúce sa Predajnej zmluvy: Produkt(y), množstvo Produktu(ov), miesto a spôsob dodania Produktu(ov), spôsob platby. Zákazník má tiež možnosť zmeniť údaje, ktoré poskytol pri zriadení Účtu, alebo (2) ak nie je prihlásený do Účtu alebo nemá Účet: meno, priezvisko, adresa (ulica, číslo domu, PSČ, mesto), kontaktné telefónne číslo, e-mailová adresa a údaje týkajúce sa Predajnej zmluvy: Výrobok(y), množstvo Výrobku(ov), miesto a spôsob dodania Výrobku(ov), spôsob platby. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je možné uviesť aj názov spoločnosti a číslo NIP.
1.1.22.1. Elektronická služba objednávkového formulára je poskytovaná bezplatne, je jednorazová a končí v okamihu, keď je prostredníctvom nej zadaná objednávka alebo keď zákazník prestane zadávať objednávku skôr.
2.1.1.1. Elektronická služba Objednávkový formulár je poskytovaná bezplatne, má jednorazový charakter a je ukončená zadaním Objednávky prostredníctvom Formulára alebo skorším ukončením zadávania Objednávky zo strany Používateľa služby.
1.1.23. Newsletter - používanie Newslettera je možné - (1) zaškrtnutím príslušného políčka pri vytváraní Konta - po vytvorení Konta je Príjemca služby prihlásený na odber Newslettera, (2) zadaním e-mailovej adresy vo formulári na úvodnej stránke internetového obchodu do poľa "Newsletter" a kliknutím na pole "SUBSCRIBE" - po kliknutí na pole "SUBSCRIBE" je Príjemca služby prihlásený na odber Newslettera.
1.1.23.1. Elektronická služba Newsletter sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Príjemca služby má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu zrušiť odber Newslettera (odstúpenie od Newslettera) zaslaním príslušnej žiadosti Poskytovateľovi služby, najmä prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected] alebo písomne na adresu: ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Lancut
2.2. Technické požiadavky potrebné na spoluprácu so systémom IKT používaným poskytovateľom služieb: (1) počítač, notebook alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet; (2) prístup k elektronickej pošte; (3) aktuálny webový prehliadač: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari alebo Microsoft Edge; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: (5) zapnutie cookies a podpory Javascriptu vo webovom prehliadači.
2.3. Používateľ služby je povinný používať internetový obchod spôsobom, ktorý je v súlade so zákonom a dobrými mravmi, s rešpektovaním osobnostných práv a autorských práv a duševného vlastníctva poskytovateľa služby a tretích strán. Používateľ služby je povinný zadávať údaje zodpovedajúce skutočnému stavu. Používateľovi služby sa zakazuje poskytovať nezákonný obsah.
2.4. Postup podávania sťažností v súvislosti s elektronickými službami je uvedený v bode 6 Pravidiel.


3. PODMIENKY UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY


3.1. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dochádza po tom, čo zákazník zadá objednávku prostredníctvom objednávkového formulára v internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.2 Pravidiel. 
3.2. Cena výrobku uvedená na webovej stránke internetového obchodu je uvedená v poľských zlotých (PLN) a zahŕňa dane. Zákazník je informovaný o celkovej hodnote Výrobku zahrnutého v Objednávke, ako aj o nákladoch na dodanie (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) a iných nákladoch, resp. o povinnosti uhradiť tieto náklady, ak hodnotu týchto poplatkov nie je možné určiť, na webovej stránke Internetového obchodu počas zadávania Objednávky, ako aj v momente prejavu vôle Zákazníka uzavrieť Kúpnu zmluvu. 
3.3. Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy v internetovom obchode prostredníctvom objednávkového formulára
1.1.24. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dochádza po tom, čo zákazník zadá objednávku v internetovom obchode v súlade s článkom. 2.1.2 Pravidiel. 
1.1.25. Po odoslaní Objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie a zároveň ju prijme na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatie na realizáciu sa uskutoční zaslaním e-mailu Predávajúcim na e-mailovú adresu uvedenú pri zadaní Objednávky, ktorý obsahuje minimálne vyhlásenie Predávajúceho o prijatí Objednávky a jej prijatí na realizáciu a potvrdenie Kúpnej zmluvy. Dňom doručenia uvedeného e-mailu Zákazníkovi je medzi Zákazníkom a Predávajúcim uzatvorená Kúpna zmluva.
3.4. Konsolidácia, zabezpečenie a sprístupnenie obsahu kúpnej zmluvy uzatvorenej zákazníkom sa uskutočňuje (1) poskytnutím týchto Pravidiel na webovej stránke internetového obchodu a (2) zaslaním e-mailovej správy uvedenej v bode 3.3.2. Pravidiel. Obsah Kúpnej zmluvy je dodatočne zaznamenaný a zabezpečený v informačnom systéme Internetového obchodu Predávajúceho.


4. SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA VÝROBOK


4.1. Predávajúci poskytuje zákazníkovi nasledujúce spôsoby platby podľa kúpnej zmluvy: 
1.1.26. Dobierka.
1.1.27. Platba v hotovosti pri osobnom odbere.
1.1.28. Platba bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho.
1.1.29. Elektronické platby a cez BLIK, GooglePay, PayPal a Przelewy24.pl - všetky možné aktuálne spôsoby platby sú uvedené na webovej stránke internetového obchodu v záložke spôsoby platby a na webových stránkach https://blik.com/, https://policies.google.com/terms?hl%3Den-US, https://www.paypal.com/pl a https://www.przelewy24.pl/..
1.1.29.1.  Zúčtovanie transakcií prostredníctvom elektronických platieb sa vykonáva v súlade s voľbou zákazníka. Podporu elektronických platieb a platieb kreditnými kartami zabezpečuje: 
1.1.29.1.1. BLIK - POLSKI STANDARD PŁATNOŚCI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spoločnosť so sídlom vo Varšave (adresa registrácie: Czernikowska 87A, 00-718 Warszawa, Poľsko), zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom 0000493783, registračné dokumenty vedené Okresným súdom pre hlavné mesto Varšavu vo Varšave, 13. obchodné oddelenie Národného súdneho registra, základné imanie: 151.263.000,00 PLN, daňové identifikačné číslo(NIP): NIP: 5213664494, číslo národného hospodárskeho registra (REGON): 147055889.
1.1.29.1.2. GooglePay - Google Ireland Limited so sídlom na adrese Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írsko. Spoločnosť založená a pôsobiaca podľa írskych zákonov (registračné číslo: 368047 / číslo DPH: IE6388047V).
1.1.29.1.3. PayPal - PayPal (Europe) S.a r.l. et Cie, S.C.A., 5. poschodie 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg, Luxemburské veľkovojvodstvo, číslo obchodného registra: R.C.S. Luxembourg B 118 349, číslo DPH: R.C.S: LU22046007.
1.1.29.1.4. Przelewy24.pl - PayPro S.A. spoločnosť so sídlom v Poznani (adresa registrácie: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznaň), zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom 0000347935, registračné dokumenty vedené Okresným súdom Poznaň - Nowe Miasto a Wilda v Poznani, základné imanie: 5 476 300,00 PLN, daňové identifikačné číslo (NIP): 7792369887, číslo národného hospodárskeho registra (REGON): 301345068.
1.1.30. Platby kreditnou kartou.
1.1.30.1. Platby platobnou kartou si vyžadujú vyplnenie príslušného formulára, ktorý sa zobrazí po vyplnení objednávkového formulára: (1) údaje o vlastníkovi karty, (2) dátum platnosti karty, (3) číslo karty a (4) číslo CVV2/CVC2.
1.1.30.1.1. Platby platobnou kartou sú možné pre držiteľov kariet, ktorých sú vydavateľmi:
1.1.30.1.1.1. Mastercard Inc. (2000 Purchase Street, Purchase, New York, Spojené štáty americké).
1.1.30.1.1.2. Visa Inc. (One Market Plaza, Suite 600, San Francisco, CA 94105, Spojené štáty americké).
1.1.31. Platby v splátkovom systéme.
1.1.31.1. Platba sa uskutočňuje úplne alebo čiastočne z prostriedkov z úveru poskytnutého jedným z týchto subjektov:
1.1.31.1.1. ALIOR BANK SPÓŁKA AKCYJNA (akciová spoločnosť) so sídlom vo Varšave, Poľsko (adresa sídla a korešpondenčná adresa: Łopuszańskiej 38D, 02-232 Warszawa, Poľsko), zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom: 0000305178; registrový súd, ktorý vedie dokumentáciu spoločnosti: Obvodný súd pre hlavné mesto Varšavu vo Varšave, 13. obchodné oddelenie Národného súdneho registra; základné imanie vo výške: 1.305.539.910,00 PLN; daňové identifikačné číslo (NIP): 1.305.539.910,00 PLN: (REGON): 1070010731, číslo národohospodárskeho registra (REGON): 141387142.
1.1.31.1.2. PAYPO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ so sídlom vo Varšave, Poľsko (adresa sídla a korešpondenčná adresa: Domaniewska 39, 02-672 Warszawa, Poľsko), zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom: 0000575158; registrový súd, ktorý vedie dokumentáciu spoločnosti: Obvodný súd pre hlavné mesto Varšavu vo Varšave, 13. obchodné oddelenie Národného súdneho registra; základné imanie vo výške: PLN; daňové identifikačné číslo (NIP): 1.075.650,00 PLN: NIP: 5213705997, číslo národného hospodárskeho registra (REGON): 362485126. Spoločnosť je zapísaná v Registri úverových inštitúcií pod číslom RIP000135 a v Registri malých platobných inštitúcií pod číslom MIP43/2019, ktorý vedie poľský Úrad pre finančný dohľad.
4.2. Termín platby:
1.1.32. Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platbou kreditnou kartou, je povinný vykonať platbu do 7 kalendárnych dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
1.1.33. Ak si zákazník zvolí platbu na dobierku alebo platbu v hotovosti pri osobnom odbere, je povinný vykonať platbu pri dodaní tovaru.


5. NÁKLADY, SPÔSOB A ČAS DODANIA A PREVZATIE VÝROBKU.


5.1. Dodanie Výrobku je možné na území Poľskej republiky a členských štátov Európskej únie.
5.2. Dodanie Výrobku Zákazníkovi je odplatné, pokiaľ nie je v Kúpnej zmluve uvedené inak. Náklady na dodanie Výrobku (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) sú Zákazníkovi uvedené na webovej stránke Internetového obchodu v záložke Náklady na dodanie a počas zadávania Objednávky, a to aj v prípade, ak Zákazník prejaví vôľu byť viazaný Kúpnou zmluvou.
5.3. Osobný odber výrobku zákazníkom je bezplatný.
5.4. Predávajúci poskytuje Zákazníkovi nasledujúce spôsoby doručenia alebo prevzatia Výrobku:
1.1.34. Poštový balík, dobierkový balík.
1.1.35. Kuriérsky balík, kuriérsky balík na dobierku.
1.1.36. Zásielka v skrinke na balíky.
1.1.37. Preprava paliet.
1.1.38. Osobná zbierka je k dispozícii na adrese: Tadeusza kościuszki 78, 37-100 Łańcut, Poľsko:
1.1.38.1. v pracovných dňoch od 8:30 do 17:00 hod.
1.1.38.2. v sobotu medzi 08:30 a 12:00 hod.
5.5. Lehota na dodanie Výrobku Zákazníkovi na území Poľskej republiky je do 10 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise daného Výrobku alebo pri zadávaní Objednávky uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi termínmi dodania je termínom dodania najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 10 Pracovných dní. Začiatok lehoty dodania Výrobku Zákazníkovi sa počíta nasledovne:
1.1.39. Ak si zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania na bankový účet predávajúceho alebo zúčtovací účet.
1.1.40. Ak si zákazník zvolí spôsob platby v hotovosti na dobierku - odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
1.1.41. Ak si zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme - odo dňa oznámenia veriteľa predávajúcemu o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový účet predávajúceho.
5.6. Lehota na dodanie Výrobku Zákazníkovi na území členských štátov Európskej únie (okrem Poľskej republiky) je do 15 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise Výrobku alebo pri zadaní Objednávky uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi termínmi dodania je termínom dodania najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 15 Pracovných dní. Začiatok lehoty dodania Výrobku Zákazníkovi sa počíta nasledovne:
1.1.42. Ak si zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania na bankový účet predávajúceho alebo zúčtovací účet.
1.1.43. Ak si zákazník zvolí spôsob platby v hotovosti na dobierku - odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
1.1.44. Ak si zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme - odo dňa oznámenia veriteľa predávajúcemu o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový účet predávajúceho.
5.7. Dátum pripravenosti Výrobku na vyzdvihnutie Zákazníkom - ak sa Zákazník rozhodne pre osobný odber Výrobku, Výrobok bude pripravený na vyzdvihnutie Zákazníkom do 10 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise Výrobku alebo pri zadávaní Objednávky uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi termínmi pripravenosti na odber je termínom pripravenosti na odber najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 10 Pracovných dní. O pripravenosti Výrobku na odber bude Predávajúci Zákazníka dodatočne informovať. Začiatok lehoty pripravenosti Produktu na odber Zákazníkom sa počíta nasledovne:
1.1.45. Ak si zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania na bankový účet predávajúceho alebo zúčtovací účet.
1.1.46. Ak si zákazník zvolí platbu v hotovosti pri prevzatí - odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
1.1.47. Ak si zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme - odo dňa oznámenia veriteľa predávajúcemu o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový účet predávajúceho.


1. POSTUP VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ 


1.1. Tento bod 6 Pravidiel definuje postup vybavovania reklamácií spoločný pre všetky reklamácie podané Predávajúcemu, najmä reklamácie týkajúce sa Produktov, Kúpnych zmlúv, Elektronických služieb a iných reklamácií súvisiacich s činnosťou Predávajúceho alebo Internetového obchodu.
1.2. Sťažnosť možno podať napríklad:
1.1.48. písomne na adresu: ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Łańcut;
1.1.49. v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na túto adresu: [email protected];
1.1.50. v elektronickej forme prostredníctvom formulára dostupného na adrese: https://cnt.gmoto.pl/reklamacje?_gl=1*3m6mnh*_ga*NTM5NjAxODQ1LjE2ODc4NDM4NjI.*_ga_LKBQS69CP4*MTY5MTczOTc1NC43MC4xLjE2OTE3NDE3MTAuNTIuMC4w
1.3. Výrobok je možné zaslať alebo vrátiť v rámci reklamácie na túto adresu: ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Lancut.
1.4. V opise sťažnosti sa odporúča uviesť: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu sťažnosti, najmä druh a dátum nezrovnalostí alebo nedodržania zmluvy; (2) požiadavku na spôsob uvedenia zmluvy do súladu alebo vyjadrenie k zníženiu ceny alebo odstúpeniu od zmluvy, prípadne iný nárok; a (3) kontaktné údaje sťažovateľa - uľahčí a urýchli to vybavenie sťažnosti. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú len odporúčaním a nemajú vplyv na účinnosť sťažností podaných bez odporúčaného opisu sťažnosti.
1.5. V prípade zmeny kontaktných údajov, ktoré osoba podávajúca reklamáciu uviedla počas vybavovania reklamácie, je povinná o tom informovať predávajúceho.
1.6. K sťažnosti môžu byť priložené dôkazy (napr. fotografie, dokumenty alebo výrobok) týkajúce sa predmetu sťažnosti. Predávajúci môže tiež požiadať sťažovateľa o poskytnutie dodatočných informácií alebo zaslanie dôkazov (napr. fotografií), ak to predávajúcemu uľahčí a urýchli posúdenie sťažnosti.
1.7. Predávajúci odpovie na reklamáciu bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia.
1.8. Základ a rozsah zákonnej zodpovednosti predávajúceho je vymedzený všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom, zákonom o právach spotrebiteľa a zákonom o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov č. 144, položka 1204, v znení neskorších predpisov). .). Ďalšie informácie týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za súlad Výrobku s Kúpnou zmluvou stanovené zákonom sú uvedené nižšie:
1.1.51. V prípade reklamácie Výrobku - hnuteľnej veci - zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim do 31.12.2022, sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení účinnom do 31.12.2022, najmä čl. 556-576 Občianskeho zákonníka. Tieto ustanovenia určujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi, ak má predaný Výrobok fyzickú alebo právnu vadu (záruka). Podľa čl. 558 § 1 Občianskeho zákonníka je vylúčená zodpovednosť Predávajúceho zo záruky za Produkt zakúpený podľa predchádzajúcej vety voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom.
1.1.52. V prípade reklamácie Výrobku - hnuteľnej veci (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami), avšak s výnimkou hnuteľnej veci, ktorá slúži len ako nosič digitálneho obsahu - zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim od 1.1.2023 sa na reklamáciu vzťahujú ustanovenia Zákona o právach spotrebiteľa v znení účinnom od 1.1.2023, najmä čl. 43a - 43g zákona o právach spotrebiteľa. Tieto ustanovenia špecifikujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči spotrebiteľovi v prípade nesúladu Výrobku s Kúpnou zmluvou.
1.9. Okrem zákonnej zodpovednosti môže byť na Výrobok poskytnutá záruka - ide o zmluvnú (dodatočnú) zodpovednosť, ktorú možno uplatniť, ak sa na daný Výrobok vzťahuje záruka. Záruku môže poskytnúť aj iný subjekt ako Predávajúci (napr. výrobca alebo distribútor). Podrobné podmienky týkajúce sa zodpovednosti v rámci záruky vrátane údajov o subjekte zodpovednom za realizáciu záruky a subjekte oprávnenom na jej uplatnenie sú k dispozícii v popise záruky, napr. v záručnom liste alebo na inom mieste týkajúcom sa záruky. Predávajúci uvádza, že v prípade nesúladu výrobku so zmluvou má zákazník zo zákona nárok na právne prostriedky ochrany zo strany a na náklady predávajúceho a že záruka nemá vplyv na tieto právne prostriedky ochrany.
1.10. Ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa obsiahnuté v bode 6.8.2. Pravidiel sa vzťahujú aj na zákazníka, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o centrálnom registri a informácií o hospodárskej činnosti.


2. MIMOSÚDNE METÓDY RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ A PREŠETROVANIA NÁROKOV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM


2.1. Mimosúdne metódy riešenia sporov zahŕňajú: 1) umožnenie stranám zosúladiť svoje stanoviská, napríklad prostredníctvom mediácie; 2) navrhnutie riešenia sporu, napríklad prostredníctvom zmierovacieho konania, a 3) vyriešenie sporu a uloženie jeho riešenia stranám, napríklad v rámci rozhodcovského konania (rozhodcovský súd). Podrobné informácie o využívaní mimosúdneho spôsobu riešenia sťažností a uplatňovania nárokov, pravidlá prístupu k týmto postupom zo strany zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, a užívateľsky prívetivý vyhľadávač subjektov zaoberajúcich sa mimosúdnym riešením sporov sú dostupné na webovom sídle ÚRSO na adrese: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
2.2. Na Úrade predsedu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa pôsobí kontaktné miesto, ktorého úlohou je okrem iného poskytovať spotrebiteľom informácie vo veciach mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ môže kontaktovať toto miesto: (1) telefonicky - na telefónnom čísle +48 22 55 60 332 alebo +48 22 55 60 333; (2) e-mailom - zaslaním správy na adresu: [email protected] alebo (3) písomne alebo osobne - v sídle úradu na adrese Plac Powstańców Warszawy 1 vo Varšave (00-030), Poľsko.
2.3. Spotrebiteľ má tieto možnosti využitia mimosúdnych metód riešenia sťažností a uplatnenia nárokov: (1) návrh na urovnanie sporu na stály zmierovací spotrebiteľský súd; (2) návrh na mimosúdne riešenie sporu podaný vojvodskému inšpektorovi obchodnej inšpekcie; alebo (3) pomoc okresného (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo spoločenskej organizácie, ktorej štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (vrátane Federácie spotrebiteľov, Združenia poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje okrem iného prostredníctvom e-mailu na adrese [email protected] a na telefónnom čísle spotrebiteľskej linky 0048 801 440 220 (call centrum v pracovných dňoch od 8:00 do 18:00, poplatok za hovor podľa tarify operátora).
2.4. Online platforma na urovnávanie sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma ODR) je k dispozícii na adrese http://ec.europa.eu/odr. Platforma ODR je interaktívna a viacjazyčná webová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa snažia o mimosúdne urovnanie zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií na samotnej webovej stránke platformy alebo na internetovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).


1. PRÁVO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY 


1.1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže od nej odstúpiť do 14 kalendárnych dní bez uvedenia dôvodu a bez vzniku nákladov, s výnimkou nákladov uvedených v bode 8.8. Na dodržanie lehoty stačí zaslať vyhlásenie pred jej uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy možno zaslať napr:
1.1.53. písomne na adresu: ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Łańcut;
1.1.54. v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na túto adresu: [email protected]
1.1.55. v elektronickej forme prostredníctvom formulára dostupného na adrese: https://cnt.gmoto.pl/reklamacje?_gl=1*3m6mnh*_ga*NTM5NjAxODQ1LjE2ODc4NDM4NjI.*_ga_LKBQS69CP4*MTY5MTczOTc1NC43MC4xLjE2OTE3NDE3MTAuNTIuMC4w
1.2. Vrátenie Výrobku - hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) v rámci odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť na nasledujúcej adrese: ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Lancut.
1.3. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe č. 2 zákona o právach spotrebiteľa a je k dispozícii aj v bode 11 tohto nariadenia. Spotrebiteľ môže použiť vzor formulára, nie je však povinný.
1.4. Začína plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy:
1.1.56. v prípade zmluvy, na základe ktorej predávajúci vydáva výrobok, pričom je povinný previesť jeho vlastníctvo - od prevzatia výrobku spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou, ktorá nie je dopravcom, a v prípade zmluvy, ktorá: (1) sa vzťahuje na mnoho Výrobkov, ktoré sa dodávajú samostatne, v dávkach alebo po častiach - od prevzatia posledného Výrobku, dávky alebo časti, alebo (2) spočíva v pravidelnom dodávaní Výrobkov počas určitého obdobia - od prevzatia prvého z Výrobkov;
1.1.57. v prípade ostatných zmlúv - odo dňa uzavretia zmluvy.
1.5. V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neplatnú.
1.6. Produkty - hnuteľné veci vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami:
1.1.58. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky ním uhradené platby vrátane nákladov na dodanie Produktu - hnuteľnej veci vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu doručenia, ktorý si spotrebiteľ zvolil inak ako najlacnejší obvyklý spôsob doručenia dostupný v Internetovom obchode). Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, ktorý pre neho nepredstavuje žiadne náklady. V prípade Produktov - hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ak Predávajúci neponúkol Spotrebiteľovi, že si Produkt sám vyzdvihne, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od Spotrebiteľa, kým nedostane Produkt späť alebo kým Spotrebiteľ nepredloží doklad o jeho vrátení , podľa toho, čo nastane skôr.
1.1.59. V prípade Produktov - hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - je spotrebiteľ povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy, vrátiť Produkt Predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie, ak Predávajúci neponúkol, že si Produkt vyzdvihne sám. Na dodržanie lehoty stačí zaslať späť Výrobok pred uplynutím jej lehoty.
1.1.60. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Výrobku - hnuteľnej veci (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami) - v dôsledku jeho používania spôsobom, ktorý presahuje rámec nevyhnutný na určenie povahy, vlastností a funkčnosti Výrobku.
1.7. Prípadné náklady spojené s odstúpením spotrebiteľa od zmluvy, ktoré je spotrebiteľ povinný znášať:
1.1.61. V prípade Produktov - hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Produktu ako najlacnejší štandardný spôsob doručenia dostupný v Internetovom obchode, Predávajúci nie je povinný uhradiť dodatočné náklady, ktoré vznikli spotrebiteľovi.
1.1.62. V prípade Výrobkov - hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - znáša priame náklady na vrátenie Výrobku spotrebiteľ.
1.1.63. V prípade Produktu - služby, ktorej poskytovanie - na výslovnú žiadosť spotrebiteľa - začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ, ktorý po podaní takejto žiadosti využije právo na odstúpenie od zmluvy, povinný zaplatiť za služby poskytnuté do odstúpenia od zmluvy. Výška platby sa vypočíta úmerne k rozsahu poskytnutej služby s prihliadnutím na cenu alebo odmenu dohodnutú v zmluve. Ak je cena alebo odmena neprimerane vysoká, základom pre výpočet tejto sumy je trhová hodnota poskytnutého plnenia.
1.8. Právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku nemá spotrebiteľ v súvislosti so zmluvami k dispozícii: 
1.1.64. (1) pri poskytovaní služieb, ak predávajúci úplne vykonal službu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred vykonaním služby informovaný o tom, že po úplnom vykonaní služby predávajúcim stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a vzal na vedomie, že; (2) pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; (3) pri ktorých je predmetom služby Výrobok - hnuteľná vec (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ktorý nie je prefabrikovaný, vyrobený podľa špecifikácie spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb; (4) pri ktorej je predmetom služby Výrobok - hnuteľná vec (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ktorý sa rýchlo kazí alebo má krátku dobu trvanlivosti; (5) pri ktorej je predmetom služby Výrobok - hnuteľná vec (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ktorý sa dodáva v uzavretom obale, ktorý po otvorení obalu nemožno vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený; (6) pri ktorých sú predmetom služby Výrobky - hnuteľné veci (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - ktoré sú po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spojené s inými hnuteľnými vecami vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami; (7) v ktorých predmetom služby sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatvorení Kúpnej zmluvy a ktorých dodanie sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, na ktoré nemá predávajúci vplyv; (8) v ktorých spotrebiteľ výslovne požadoval, aby k nemu predávajúci prišiel na urgentnú opravu alebo údržbu; ak predávajúci poskytuje ďalšie služby okrem tých, ktoré spotrebiteľ požaduje, alebo poskytuje výrobky - hnuteľné veci (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) - okrem náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ ide o ďalšie služby alebo výrobky; (9) v ktorých predmetom služby sú zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér dodané v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní otvorený; (10) na dodanie novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmluvy o predplatnom; (11) uzatvorené prostredníctvom verejnej dražby; (12) na poskytnutie ubytovacích služieb iných ako na účely bývania, prepravy tovaru, prenájmu automobilov, stravovania, služieb súvisiacich s voľným časom, zábavou, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve určený deň alebo obdobie poskytovania služby; (13) za dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je uložený na hmotnom nosiči, ak sa poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa po tom, ako ho predávajúci informoval o strate práva na odstúpenie od zmluvy a po tom, ako to vzal na vedomie, a ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi potvrdenie uvedené v čl. 15 ods. 1 a 2 alebo čl. 21 ods. 1 zákona o právach spotrebiteľa; (14) pri poskytovaní služieb, za ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho, aby sa k nemu dostavil na opravu, a služba už bola s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa v plnom rozsahu vykonaná.
1.9. Ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa obsiahnuté v tomto bode 8. nariadenia sa uplatňujú od 1. januára 2021 a v súvislosti so zmluvami uzatvorenými od tohto dňa aj na zákazníka/užívateľa služby, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikaním, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, zverejneného na základe ustanovení o centrálnej evidencii a informáciách o podnikateľoch (CEIDG).


2. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV


2.1. Tento bod 9. Pravidiel a všetky ustanovenia v ňom obsiahnuté sú adresované, a teda záväzné len pre zákazníka alebo používateľa služieb, ktorý nie je spotrebiteľom, a od 1. januára 2021 a v súvislosti so zmluvami uzatvorenými od tohto dňa aj pre zákazníka/užívateľa služieb, ktorý nie je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikaním, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, zverejneného na základe ustanovení o centrálnej evidencii a informáciách o podnikateľoch (CEIDG).
2.2. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní od jej uzavretia. V takomto prípade sa odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže uskutočniť bez uvedenia dôvodu a nezakladá žiadne nároky Zákazníka voči Predávajúcemu.
2.3. Zodpovednosť predávajúceho zo záruky za výrobok alebo nesúlad výrobku s kúpnou zmluvou je vylúčená.
2.4. Predávajúci odpovie na sťažnosť do 30 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia.
2.5. Predávajúci má právo obmedziť dostupné spôsoby platby vrátane práva požadovať úplnú alebo čiastočnú platbu vopred bez ohľadu na spôsob platby zvolený zákazníkom a skutočnosť uzavretia kúpnej zmluvy.
2.6. Poskytovateľ služby môže vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronickej služby s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodu zaslaním príslušného vyhlásenia používateľovi služby.
2.7. Zodpovednosť poskytovateľa služieb/predávajúceho voči užívateľovi služieb/zákazníkovi bez ohľadu na jej právny základ je obmedzená, a to tak pre jednu pohľadávku, ako aj pre všetky pohľadávky spolu, do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, najviac však do výšky tisíc zlotých (PLN). Obmedzenie sumy uvedené v predchádzajúcej vete sa vzťahuje na všetky nároky smerujúce zo strany Užívateľa služieb/zákazníka voči Poskytovateľovi služieb/predávajúcemu, a to aj v prípade, ak nie je uzatvorená Kúpna zmluva, alebo v prípadoch, ktoré nesúvisia s Kúpnou zmluvou. Poskytovateľ služieb/predávajúci zodpovedá Používateľovi služieb/zákazníkovi len za typické škody predvídateľné v čase uzavretia zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk. Predávajúci tiež nezodpovedá za oneskorenie prepravy zásielky.
2.8. Všetky spory, ktoré vzniknú medzi predávajúcim/poskytovateľom služieb a zákazníkom/užívateľom služieb, budú predložené súdu príslušnému podľa sídla predávajúceho/poskytovateľa služieb.


3. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA


3.1. Zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu sa uzatvárajú v poľskom/anglickom jazyku.
3.2. Zmena predpisov:
1.1.65. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo na zmenu týchto Pravidiel zo závažných dôvodov, t. j.: zmeny právnych predpisov; zmeny spôsobov alebo termínov platieb alebo doručovania, alebo ak podliehajú zákonnej alebo regulačnej povinnosti; zmeny rozsahu alebo formy poskytovaných Elektronických služieb; pridanie nových Elektronických služieb; potreba čeliť nepredvídanej a priamej hrozbe súvisiacej s ochranou Internetového obchodu vrátane Elektronických služieb a Príjemcov služieb/zákazníkov pred podvodmi, malvérom, spamom, narušením bezpečnosti údajov alebo inými hrozbami v oblasti kybernetickej bezpečnosti - v rozsahu, v akom tieto zmeny ovplyvňujú vykonávanie ustanovení týchto Pravidiel. 
1.1.66. Oznámenie o navrhovaných zmenách sa zasiela vopred najmenej 15 dní pred dátumom nadobudnutia účinnosti týchto zmien s tým, že zmena môže byť zavedená bez 15-dňovej lehoty na oznámenie, ak poskytovateľ služieb: (1) podlieha zákonnej alebo regulačnej povinnosti, na základe ktorej je povinný zmeniť Pravidlá spôsobom, ktorý mu bráni dodržať 15-dňovú lehotu na oznámenie, alebo (2) musí výnimočne zmeniť svoje Pravidlá, aby čelil nepredvídanej a bezprostrednej hrozbe súvisiacej s ochranou Internetového obchodu vrátane Elektronických služieb a Príjemcov služieb/zákazníkov pred podvodmi, škodlivým softvérom, spamom, únikom údajov alebo inými hrozbami v oblasti kybernetickej bezpečnosti. V posledných dvoch prípadoch uvedených v predchádzajúcej vete dochádza k zavedeniu zmien s okamžitou účinnosťou, pokiaľ nie je možné alebo potrebné uplatniť dlhšiu lehotu na zavedenie zmien, o čom Poskytovateľ služieb vždy informuje.
1.1.67. V prípade trvajúcich zmlúv (napr. poskytovanie elektronických služieb - účet) má Príjemca služby právo vypovedať zmluvu s Poskytovateľom služby pred uplynutím lehoty na oznámenie navrhovaných zmien. Takáto výpoveď nadobúda účinnosť do 15 dní odo dňa doručenia oznámenia. V prípade uzatvorenia zmluvy trvalého charakteru sú zmenené predpisy pre Príjemcu služieb záväzné, ak bol o zmenách riadne informovaný v súlade s lehotou na oznámenie pred ich zavedením a počas tejto lehoty zmluvu nevypovedal. Okrem toho môže zákazník kedykoľvek po doručení oznámenia o zmenách tieto zmeny prijať, a tým odstúpiť od ďalšieho trvania lehoty na oznámenie. V prípade uzatvorenia zmluvy inej povahy ako zmluvy nepretržitej sa zmeny Pravidiel nijako nedotknú práv, ktoré Príjemca služieb nadobudol pred dňom nadobudnutia účinnosti zmien Pravidiel, najmä zmeny Pravidiel nemajú vplyv na predkladané alebo už predložené Objednávky a uzatvorené, realizované alebo plnené Kúpne zmluvy.
1.1.68. V prípade, že zmena a doplnenie predpisov má za následok zavedenie nových poplatkov alebo zvýšenie súčasných poplatkov, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy.
3.3. Predávajúci ako distribútor zariadenia v zmysle čl. 4 bod 2 zákona z 11. septembra 2015 o odpade z elektrických a elektronických zariadení (Zbierka zákonov z roku 2015, položka 1688, v znení neskorších predpisov) informuje takto:
1.1.69. Odpad z elektrických a elektronických zariadení (označený symbolom triedeného zberu) je zakázané ukladať spolu s iným odpadom. Držiteľ odpadu z elektrozariadení z domácností je povinný odovzdať ho osobe vykonávajúcej zber elektroodpadu alebo subjektu oprávnenému na zber elektroodpadu.
1.1.70. Predávajúci je povinný bezplatne odobrať použité zariadenie z domácností na svojich predajných miestach za predpokladu, že použité zariadenie je rovnakého typu a plní rovnaké funkcie ako predávané zariadenie.
1.1.71.  Predávajúci, ktorý poskytuje zákazníkovi zariadenie určené pre domácnosti, je povinný bezplatne odobrať odpadové zariadenie z domácností v mieste dodania tohto zariadenia za predpokladu, že použité zariadenie je rovnakého typu a plní rovnaké funkcie ako dodané zariadenie. Ochotu odovzdať použité zariadenie predávajúcemu v uvedenom prípade je potrebné nahlásiť v elektronickej podobe prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected].
1.1.72.  Použité zariadenie dodané predávajúcemu by malo byť kompletné a riadne pripravené na prepravu spôsobom, ktorý umožňuje jeho bezpečnú prepravu. Predávajúci má právo odmietnuť prevzatie použitého zariadenia, ak v dôsledku jeho znečistenia ohrozuje zdravie alebo život predávajúceho alebo osôb oprávnených na prevzatie použitého zariadenia.
1.1.73.  Informácie o vzorových zberných miestach odpadových zariadení v celej krajine sú dostupné po použití vyhľadávača v registri subjektov - BDO na internetovej adrese: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/.
3.4. V záležitostiach, ktoré nie sú upravené v týchto predpisoch, sa uplatňujú všeobecne platné ustanovenia poľského práva, najmä: Občiansky zákonník; 18th zákon z júla 2002 o poskytovaní elektronických služieb (Zbierka zákonov z roku 2002 č. 144, poz. 1204, ďalej zmenený a doplnený); zákon o právach spotrebiteľov; ako aj ďalšie príslušné ustanovenia všeobecne platného práva.
3.5. Tieto predpisy nevylučujú právne predpisy krajiny obvyklého pobytu spotrebiteľa, ktorý uzatvára zmluvu s predávajúcim/poskytovateľom služieb, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť. V takom prípade predávajúci/poskytovateľ služieb zaručuje spotrebiteľovi ochranu, ktorú mu poskytujú ustanovenia, ktoré nemožno zmluvou vylúčiť.


4.  VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY 
(PRÍLOHA Č. 2 K ZÁKONU O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV)


Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy
(tento formulár je potrebné vyplniť a zaslať späť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)

- Adresát: 


GMOTO.PAWEŁ CEBULAK
Tadeusza kościuszki 78, 37-100 Łańcut, Poľsko
Gmoto.sk
[email protected]


- Ja / my (*) týmto informujem o mojom / našom odstúpení od kúpnej zmluvy na nasledujúci tovar (*) zmluvy na dodávku nasledujúceho tovaru (*) zmluvy o dielo zahŕňajúcej výrobu nasledujúceho tovaru (*) / na poskytnutie nasledujúcej služby (*) 

- Dátum uzavretia zmluvy (*)/ predpis (*)
- Meno a priezvisko spotrebiteľa (spotrebiteľov)
- Adresa spotrebiteľa (spotrebiteľov)
- Podpis spotrebiteľa (spotrebiteľov) (len ak sa formulár zasiela v papierovej podobe)
- Dátum
(*) Nehodiace sa prečiarknite.